Güzelbahçe’de Mavi Bayrak Sevinci

Güzelbahçe Siteler Mahallesi halk plajı mavi bayrağını göndere çekti

Yapılan etkinliğe İzmir Büyükşehir belediye Başkanı Tunç Soyer, CHP İzmir Milletvekili Özcan Purçu, Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda, CHP Güzelbahçe ilçe Başkanı Çağlayan Bilgen Karabağlar İlçe Başkanı Mehmet Türkbay, İyi Parti Güzelbahçe İlçe Başkanı Afet Albaş, Belediye Meclis Üyelerimiz, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı yönetimi, Sivil Toplum Kuruluşlarının başkan ve yönetimi, Siteler Mahallesi Muhtarı ve çok sayıda Güzelbahahçeli katıldı.

“Körfezin ilk mavi bayraklı plajı: Güzelbahçe’de”

Bugün ilk defa Güzelbahçe’de mavi bayraklı plaj hizmeti verecek alanda bayrağı göndere çekeceklerinin gururunu yaşadıklarını söylen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “ Kurduğumuz mavi bayrak koordinasyon birimi İzmir Plajlarının yüzme suyu kalitesini artırarak çevre ve can güvenliği konusundaki hususlarda İzmir deki standartları yükseltmek, mavi bayrak kriterlerinin en iyi şekilde uygulanmasını sağlamak gibi önemli bir görev üstlendik. İzmir’de toplamda 52 mavi bayraklı plajımız var ve bunun 24’ü halk plajı. Ne mutlu ki kurduğumuz bu koordinasyon merkezi sayesinde sadece 2020 yılında İzmir deki mavi bayraklı halk plajı sayısını %25 oranında arttırdık. Tamda bu noktada TÜRÇEV ve onun değerli temsilcisine teşekkür ediyorum. Bu yıl Güzelbahçe 2.liman halk plajıyla birlikte Urla’da 3 ve Çeşme’de 1 plajımız mavi bayrakla hizmet vermeye başladı. Buradan ayrıca yerel üreticilerimize sunduğumuz bir destek var. Roman hemşerilerimizin değerli emekleriyle ürettiği  hasır şemsiye ve gölgelikleri İzmir’deki 10 ilçe belediyemizin halk plajlarında kullanmak üzere satın aldık. Güzelbahçe Belediyemizden başlayarak bu hasır şemsiyelerimizin diğer halk plajlarımıza da dağıtmaya başlayacağız.  Biz İzmir’i dünya ölçeğinde turizm çekim merkezi haline getirmeye amaçlıyoruz bu gaye ile var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Doyasıyla yüzmek, güneşlenmek ve keyifli bir tatil geçirmek için İzmir zamanıdır diyoruz. Güvenli ve temiz plajlara verilen 52 mavi bayraklı plajımız ve hijyen standartlarına verilen turuncu çemberli işletmelerimizle İzmir’i pandemi döneminde de tertemiz, sağlıklı, güvenilir bir kent olduğunu bir kez daha ifade etmek istiyorum. Bu plajın önemli bir özelliği daha var. Körfeze doğru en yakın mavi bayraklı halk plajımız. Kent merkezimize en yakın ve Güzelbahçe ilçemizin ilk mavi bayraklı halk plajı olan bu plajın Güzelbahçe’ye ve tüm İzmir’e hayırlı olmasını diliyorum. Bu ödülü almasında emek veren Güzelbahçe Belediye Başkanımız Mustafa İnce’ye, çalışanlarına, TÜRÇEV’in değerli çalışanlarına ve temsilcisine ve tüm ekibime teşekkür ediyorum. Bir gün çok yakında bir gün körfezimizde de Karataş’ta Göztepe’de mavi bayraklı bir plaj yaratıp orada da bayrağımızı göndere çekme hedef ile hepinize teşekkür ediyorum” dedi.

Günü Birlik Turizmi Önemsiyoruz

Denizi ve yeşil doğası gibi güçlü faktörleriyle günü birlik turizm ve daha sonra gelişen eğitim vizyonu olduğunu söyleyen Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, “Güzelbahçe balık, kahvaltı restoranları, İnkaya mağarası, yöresel pazarları ile  günü birlik turizm potansiyeli var. Güzelbahçe’de otel yok, biz günü birlik turizmi önemsiyoruz. Diğer bir vizyonumuz eğitim. Güzelbahçe’nin çok iyi devlet okulları var, kolejleri var. Her geçen gün çoğalıyor. Yeni vizyonumuzda üniversitenin de gelmesiyle bir eğitim vadisi yaratarak Güzelbahçe’nin vizyonu olan eğitimle büyütmeyi düşünüyoruz. Biz bunlarla anılmak istiyoruz. Güzelbahçe eğitim ve turizmle anılmasını istiyoruz. Başka gündemlerle meşgul olmak bizleri üzüyor. Çevre ve doğanın karşısında olan projeler Güzelbahçe’ye geldiğinde karşı duruyoruz, onların eksikliklerini anlatmaya çalışıyoruz. Ağustos ayının içiresinde gerçekleştirdiğimiz Payamlı Bardacık ile anılmak istiyoruz. Biz buraya bisikletle gelmek isterdik kıyıdan yürüyerek gelmek isterdik. Bunlar için bir plan yaptık. 2013 yılından beri uğraşıyoruz. 2 senedir bakanlıkta imza bekliyor. Fakat go-kart planındaki hızlı plan onayını biz halkın menfaatini sağlayan çalışmada göremedik. Umarız orda olduğu gibi bizim planlarımız da bir an önce yapılır ve kıyı düzenlemememize Büyükşehir’imizle birlikte başlarız. Büyükşehir’imiz bu alanla ilgili projenin çok büyük bir kısmını tamamladı. Sadece bir imza bekliyoruz. Bu planda gerçekleştiğinde kıyı hattında bisiklet yolumuzla, daha kaliteli yürüyüş yolarımızla ve plajlarımızla bu alanı planlamış olacağız. Bu projelerimizin hepsi doğa dostu. Siteler mahallemizden başlayarak Narlıdere sınırına girdiğimizde İstikam sınırında biten bir 24.5 metrelik yo var bununla birlikte de Güzelbahçe’nin ulaşımını güçlendireeceğiz. Büyükşehrimiz birçok kamulaştırmayı tamamladı. Daha sonra başkanımızın talimatıyla bu ulaşımı güçlendirerek Güzelbahçe’deki o güçlü vizyonumuz olan günü birlik turizm ve eğitim vizyonuna daha mutlu insanlarla vaatlerimizi gerçekleştirmiş olacağız. Bu plajımızın en önemli kısmı bir biletle toplu ulaşımla gelebileceği bir plaj olması. İlk mavi bayraklı plajımız. Bu mavi bayraklı plajımızla birlikle bütün İzmirliler mavi bayrak standartlarında denize girebilecekler. Büyükşehir Belediye Başkanımız Tunç Soyer’in önderliğinde bütün bileşenlerle birlikte Güzelbahçe’ye mavi bayrak kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Güzelbahçe’mize hayırlı olsun” dedi.

“Mavi bayrak zor alınır. Kolay kaybedilir”

Büugün çok önrmli ve özel bir gün olduğunu söyleyen Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) Mavi Bayrak Kuzey Ege İlleri Bölge Koordinatörü Doğan Karataş, “ Biz buraya tarihinde ilk defa mavi bayrak olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Ve aynı zamanda Güzelbahçe’mizin önemli bir özelliği var. Mavi bayrağımız her geçen gün İzmir metropolüne kent merkezine yaklaşıyor. Güzelbahçe plajı da bu konumuyla çok önemli özelliğe sahip olmuş oluyor. Bu anlamda da çok önemli bir sorumluluğun altına girildiğinin söylemek isterim. Mavi bayrak denenince sadece denizin temizliği aklınıza gelmesin. Mavi bayrak 33 kriterin değerlendirildiği ve genel başlıklar olarak yüzme, deniz suyu kalitesi, plajların temizliği, güvenlik, çevre yönetimi ve en önemlisi de eğitimi konularında önemli yaptırımları kriterleri bulunmaktadır. Bu plajımız çok önmli bir değişim geçirdi. Şu an kriterleri sağlayan güzel bir plaja sahibiz. En önemlisi de engelli vatandaşlarımızın %100 faydalanabilecekleri bir plaj konumunda olması. Gururla belirmek isterim ki Türkiye 2020 yılından itibaren 480 plaj ile dünyada üçüncü sırada gelmektedir. Şundan eminim ki hem devletimiz hem belediyelerimiz hem de STK’larla önümüzdeki dönemde bunları artırarak 2. Ardından 1.olacağımıza eminim. Bizim bir sloganımız var Mavi bayrağı almak zordur ama kaybetmek çok kolaydır. İşte asıl önemli olan bu bayrağın korunmasıdır. Bu yerel yönetimlerimizin dışında halkımıza da büyük bir sorumluluk veriyor. Bu vesileyle mavi bayrağımız Güzelbahçe’mize ve İzmir’imize hayırlı olsun” dedi.

Konuşmaların ardından Eğitimlerde başarılı olanlar, Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu’ndan (TSSF) onaylı Gümüş Cankurtaran Belgesi’ni almaya hak kazananlara sertikaları verildi. İzmir Büyükşehir belediye Başkanı Tunç Soyer, Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce ve protokol Mavi bayrağı göndere çekti.